لقب های سلطنتی طبقه اشراف بریتانیا
آريا1+5

                                      Coronet of an earl

لقب‌های پادشاهی به دادن عنوان و لقب از سوی دربار بریتانیا گفته می‌شود. اعطای القاب تشریفاتی سلطنتی از سنت‌هایی‌ است که هزاران سال در تاریخ انگلستان قدمت دارد.

القاب طبقه اشراف:

القاب سلطنتی دربار بریتانیا دارای ۵ عنوان مهم است.بالاترین و مهم‌ترین این درجات، عنوان «دوک» برای مرد است. اگر دوک، به عنوان مثال هم‌چنین شاهزاده، عضو ارتش، سفیر و یا روحانی باشد، رتبه‌اش قبل از لقبش گفته می‌شود (مثال: ارتشبد والاحضرت شاهزاده ادوارد جورج نیکولاس پاول پاتریک، دوک کنت).همسر دوک، «دوشِس» نامیده می‌شود.

از دیگر القاب سلطنتی، پس از لقب دوک، عنوان «مارکوئاس»برای مرد و «مارشینس» است. در هنگام معارفه با شخصی که حامل این لقب است، می‌توان او را برای مرد «لُرد» و برای زن «لِیدی» نامید. هم‌اکنون تنها ۳۴ نفر، دارای این لقب تشریفاتی دربار بریتانیا هستند.

سومین درجه مهم دربار بریتانیا، عنوان «اِرل» و یا «کُنت» برای مرد و «کُنتِس» برای زن است. این لقب برای اولین‌بار در سده۱۰ میلادی، اعطا شد. هم‌اکنون به غیر از شاهزاده ادوارد، ارل وسکس چهارمین پسر ملکه الیزابت و همسرش سوفی، کنتس وسکس، ۱۹۱ مرد به لقب «ارل» و ۴ زن به لقب «کنتس» ملقب هستند.

در هنگام معارفه با شخصی که حامل این عنوان است، می‌توان او را برای مرد «لُرد» و برای زن «لِیدی» نامید.

چهارمین درجه مهم سلطنتی، عنوان وایکانت برای مرد و برای زن است. افرادی که ملقب به این عنوان می‌شوند، رسما «لُرد» خطاب می‌شوند.

پنجمین و آخرین عنوان مهم دربار بریتانیا، لقب «بارون» برای مرد و «بارونِس» برای زن است. این لقب برای اولین‌بار در سده ۱۳میلادی، اعطا شد. در هنگام معارفه با شخصی که حامل این عنوان است، می‌توان او را برای مرد «لُرد» و برای زن «لِیدی» نامید. از عنوان «بارون» و «بارونِس» تنها در اسناد قانونی یا رسمی استفاده می‌شود. از افرادی که به این لقب ملقب شده‌اند، می‌توان به بارونس هاله افشار اشاره کرد.

بریتانیا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

31 / 5 / 1391برچسب:, :: 12:50 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان